27 Ocak 2011 Perşembe

Mutfağın Okulu biter!

Haziran 2010... Canhıraş bir telaşla hayatına hangi yoldan giderek devam etmesi gerektiğine karar vermeye çalışan, hayatının mottosu olarak Şebnem Ferah'ın "Sil Baştan"ınını seçmiş bir Zeren... İtalya, İngiltere, hatta ve hatta Avustralyalar'a varana dek mutfak sanatları üzerine eğitim alabileceği yerleri araştırırken google dünyasında kaybolan, sonra gözlerine inanamayarak Türkçe bir sayfada "Mutfağın Okulu" başlığıyla okudukları üzerine yönünü belirleyen anneanne evinden yetişme bir mutfak cadısı... Bütün yazı, hayallerini düşleyerek, hayatının değişen yönüne alışmaya çalışarak ve Mutfağın Okulu'nun başlayacağı gün olan 20 Eylül tarihini sayıklarak geçiren bir ben...

Sanki hiç gelmeyecek gibi görünen o 20 Eylül geldi, sonra 20 Ekim oldu, 20 Kasım, 20 Aralık, 20 Ocak... Ve 26 Ocak'ta tarih, Mutfağın Okulu'nun bitiş gongunu çaldı. Eğer dün şu bitirme projesinin heyecanı ve stresi olmasaydı, her boş anımda gözümün önünden film şeridi gibi geçen bu zamanları hatırladıkça mutluluktan, hayatımı yoluna koyabilmiş olmanın gururundan, yaşadıklarımın güzelliğinden ve MSA'dan ayrılıyor olmanın hüznünden gözlerim yaşarabilirdi. Neyseki bitirme projesinin stresi tüm atmosferi kapladı da, bir hüzün topu olarak dolaşmaktan kurtuldum dün:)

7 Şubat'ta staj başlayana kadar 10 günlük bir mutfak molası girdi şimdi hayatıma. Son 10 günde ortalama 4 saatlik uykuyla duran bünyeyi normale döndürebilmek için uyku, MSA harici tüm saatlerimi ipotek altına alan proje ödevi sayesinde uzak kaldığım kitaplarım, filmler, arkadaşlar, özleyenler, özlenenler... Şimdi sıra biraz da bunlarda.

Dün sevdiğim bir sınıf arkadaşım sunumunu şu cümlelerle bitirdi: "Hepimiz buraya başladığımızda bir şef aday adayıydık, bu zorlu ve emek isteyen süreci başarıyla tamamladıktan sonra şimdi artık en azından bir şef adayı olabilmişizdir umuyorum".

Olduk be Efe Şef'im, inanması zor ama olduk galiba!

12 yorum:

Nehire dedi ki...

Şimdi sıra yüzü yüreğinin gülümsemesini taşıyan güzel Zeren'in yaptığı leziz tadları pişirmesinde.Başarılar stajında ve bundan sonrasınaki mutfak dolu günlerine.Sevgiyle kal...

Gulcin dedi ki...

Bir zamandir ugruyorum arada buraya. Simdi bunu gorunce tebrik etmeden gecmek olmaz dedim. bazi seylerin dayattigini degil de istedigini yasamayi sectigin icin tebrik ediyorum once bir de bu ugurda emek verdigin icin. Yolun acik olsun
sevgiler!

Ece Ekincioğlu dedi ki...

yolun açık olsun canım dostum:)

Leylak Dalı dedi ki...

Bu yazı yazıldığına gire sunum ok.
Kutluyorum Zerocum, hayallerinin peşinden gittiğin için bir kez daha kutluyorum.Dilerim stajını da zevkle bitirir arzuladığım herşeye ulaşırsın. Seninle gurur duyuyorum ışıklı gözlü, güzel gülümsemeli kız, tüm düşlerin gerçek olsun...

karga'nın günü dedi ki...

Hadi bakalım sensey, yolun açık olsun! Hep iyi şeflerle mutlu,huzurlu mutfaklarla karşılasasın! Darısı başıma! Umarım ben de mutfak sanatlarındaki son gün yazımı yazabilirim. Sevgiler...

www.macerakitabim.com dedi ki...

Mutfağın okulunu bitirdiğine göre,bize de sana yolun açık olsun demek düşer.Yolun hep açık ve aydınlık olsun Zeren.Sevgiler:)

Defne Soysal dedi ki...

Tebrikler. Güzel bir meslek seçmişsin.Güzel şeyler ortaya çıkaracaksın ve bu işin duayeni olacaksın işallah.Sevgiler

Işın dedi ki...

Tebrikler Zeren'cim. 4 ay boyunca ben de heyecanla, mutlulukla izledim okul maceralarını. Senin adına çok çok sevindim.

Hayallerinin peşinden gitmeye devam et. Şansın bol, yolun açık olsun.

Sevgiler

nehircce dedi ki...

Tebrik ederim canım..Artık pişirdiklerini görelim istiyorum ben,ha bir deee tadına bakmayı..öpüyorum sevgiler.

zero dedi ki...

Hepinize çok ama çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz ve sözleriniz için. Bu macerayı sizlerle paylaşmak da benim için büyük keyifti:) herkese yürekten sevgiler...

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Tebrik ederim sizi...İnsanın sevdiği bir mesleği yapması çok güzel bir duygu. Kimbilir ne güzel yemekler yapacaksınız , kimler müdaviminiz olacak...Yolunuz açık olsun !

yeliz dedi ki...

tebrikler... stajda başarılar